پرنده به پرنده

پرنده به پرنده

ناشر: انتشارات بیدگل

نویسنده: آن لاموت

مترجم: مهدی نصراله زاده

شابک: 9786226863278

قیمت اصلی: 2٬450٬000 ریال

قیمت با تخفیف: 2٬082٬500 ریال


کالا در حال حاضر موجود نمی باشد

درباره این کتاب

در بخشی از کتاب پرنده به پرنده می‌خوانیم:

کمال‌گرایی صدای سرکوبگر است، دشمن مردم است. کمال‌گرایی شما را در همۀ عمرتان منقبض و معذب نگاه خواهد داشت، و این مهم‌ترین مانع بین شما و یک پیش‌نویس افتضاح ابتدایی است. به گمانم پایه و اساس کمال‌گرایی این باور وسواسی است که اگر در همه حال با دقت و احتیاط کافی حرکت کنید، در مسیری که می‌روید پایتان را درست و دقیق روی تک‌تک جای پاهای ایمن بگذارید، دیگر مجبور نخواهید بود که بمیرید!

حقیقت این است که شما در‌ هر‌ صورت خواهید مُرد؛ و اینکه بسیاری کسان که حتی جلوی پایشان را نیز نگاه نمی‌کنند اوضاعشان بسیار روبه‌راه‌تر از شماست، و وقتی هم که دارند این کار را انجام می‌دهند، یا درواقع نمی‌دهند، به آن‌ها بسیار بیشتر خوش می‌گذرد.

این همۀ قصه نیست. کمال‌گرایی کار نوشتن شما را نابود خواهد کرد، قوۀ ابداع و روح بازیگوشی و نیروی حیاتی شما را مسدود خواهد نمود (این‌ها کلمات و عبارات شسته‌ رُفته‌ای است که ما در کالیفرنیای محافظه‌کار اجازه داریم از آن‌ها استفاده کنیم).

کمال‌گرایی بدان معناست که شما عاجزانه تلاش می‌کنید خراب‌کاریِ خیلی زیادی نکنید تا مجبور به پاک کردنش بشوید. این در حالی است که خراب‌کاری و آشغال به ما نشان می‌دهد که زندگی در حال زیسته شدن است. آشغال زمینِ فوق‌العاده حاصل‌خیزی است  شما همچنان می‌توانید گنج‌های تازه‌ای زیر همۀ آن کپه‌ها کشف کنید، خراب‌کاری‌هایی که کرده‌اید را تمیز کنید، چیزهای اضافی را بردارید، چیزهای معیوب را درست کنید، بر خودتان مسلط شوید. نظم و ترتیب بیانگر آن است که دیگر بهتر از این نمی‌شود و همین است که هست. نظم و ترتیب مرا به یاد نفس حبس‌شده یا تحرک معلق‌مانده و قفل‌شده می‌اندازد، در‌ حالی‌ که نوشتن به نفس کشیدن و حرکت کردن نیاز دارد.

مشخصات عمومی

شابک: 9786226863278
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: داستان نویسی
موضوع فرعی: داستان نویسی
نوبت چاپ: 6
وزن: 239 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1400
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 308

پیشنهاد ما

ویرایش و زبان داستان

ناشر: انتشارات چهل کلاغ


550٬000 ریال

دیدار اتفاقی با دوست خیالی

ناشر: انتشارات اطراف


1٬120٬000 ریال

به قول مردم گفتنی

ناشر: انتشارات چشمه

220٬000 ریال
187٬000 ریال

گفت و گو با نجف دریا بندری

ناشر: انتشارات مروارید


2٬950٬000 ریال