دیپلماسی دیجیتال : نظریه و عمل

دیپلماسی دیجیتال : نظریه و عمل

ناشر: انتشارات پارسه

نویسنده: کورنلیوبیولا ، مارکوس هلمز

مترجم: رعنا کاظمی مهرآبادی

شابک: 9786002532602

3٬200٬000 ریال

درباره این کتاب

در سال‌های اخیر گسترش ابتکارهای دیجیتال در سیاست خارجی، چیزی کمتر از انقلاب در رویة دیپلماسی نبوده است. فناوری‌های دیجیتال، روابط اجتماعی افراد و روش دولت‌ها را در اعمال حاکمیت بین‌المللی تغییر داده اما دولت‌ها دریافته‌اند که این فناوری‌ها دارای ظرفیت تغییراتی بسیار در روابط بین‌دولتی است. به‌عنوان نمونه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مقاصد دیپلماتیک، بر این نکته دلالت دارد که روش‌های تعامل دیپلمات‌ها با مدیریت اطلاعات، دیپلماسی عمومی، برنامه‌ریزی راهبردی، مذاکرات بین‌المللی و حتی مدیریت بحران تغییر کرده است.

کتاب حاضر که نخستین اثر در این موضوع به شمار می‌رود، اندیشمندان مشهور و سیاستگذاران باتجربه را گرد آورده است تا این شکاف تحلیلی را پر کند. هدف کتاب، تئوریزه کردن ماهیت دیپلماسی دیجیتال، ارزیابی رابطة آن با اشکال سنتی دیپلماسی و نیز بررسی شرایطی است که در آن دیپلماسی دیجیتال به سیاست خارجی آگاهی می‌دهد و آن را تنظیم و یا محدود می‌کند.

کتاب با بررسی مفهوم دیپلماسی آغاز می‌شود و در ادامه، رویکرد دولت‌های مختلف را در چگونگی بکارگیری شیوه‌های نوین دیپلماسی مورد مداقه قرار داده است. استفادة دولت اسلامی (داعش) از فناوری‌های جدید، عملکرد هیلاری کلینتون و جان کری در قامت وزیر خارجه امریکا، تاثیر شبکه‌های اجتماعی در وقایع بهار عربی و تحولات خاورمیانه، از دیگر نکاتی است که در این کتاب – به‌طور آماری و براساس داده‌ها – خواهید خواند.

این کتاب از مجموعة مطالعات دیپلماسی جدید انتشارات راتلج است که با رویکردی تطبیقی، به دنبال پیشبرد تحقیقات در مورد دیپلماسی بین‌المللی و تاثیر آن در تنظیم و مدیریت روابط بین‌الملل است.

«دیپلماسی دیجیتال» را کورنلیو بیولا و مارکوس هلمز فراهم کرده‌اند. بیولا دانشیار رشتة مطالعات دیپلماتیک در دانشگاه آکسفورد انگلستان و هلمز دانشیار رشتة حکومت در کالج ویلیام و مری در ویلیامزبورگ ویرجینیا ایالات متحدة امریکاست.

مشخصات عمومی

شابک: 9786002532602
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: علم و فناوری
موضوع فرعی: اینترنت
نوبت چاپ: 2
وزن: 423 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1399
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 428

پیشنهاد ما

با چت جی پی تی میلیونر شوید

ناشر: انتشارات هورمزد


790٬000 ریال

اینستاگرام و تصویر معاصر

ناشر: انتشارات نگاه معاصر


1٬200٬000 ریال

مینیمالیسم دیجیتال : گوشه ای خلوت در جهانی شلوغ

ناشر: انتشارات خوب


790٬000 ریال

شبکه های خشم و امید

ناشر: شرکت : انتشارات مرکز


1٬550٬000 ریال

رفیق اینترنتی

ناشر: انتشارات اختران


120٬000 ریال

نانو تکنولوژی به زبان ساده

ناشر: انتشارات سبزان


960٬000 ریال