زایش سرمایه داری از چشم انداز سده بیست و یکم

زایش سرمایه داری از چشم انداز سده بیست و یکم

ناشر: انتشارات ثالث

نویسنده: هنری هلر

مترجم: حسن مرتضوی

شابک: 9786004052085

3٬200٬000 ریال

درباره این کتاب

در پرتو بحران عمیق سرمایه داری و تداوم انباشت سرمایه داری غیرغربی، هنری هلر بحث های پیرامون گذار از فئودالیسم به سرمایه داری در اروپا و جاهای دیگر را دوباره بررسی می کند.
هلر با تمرکز بر استدلال‌هایی درباره منشأ، ماهیت و پایداری سرمایه‌داری، قرائتی جدید از شواهد تاریخی و بازجویی انتقادی از بحث گذار ارائه می‌کند. او این ایده را مطرح می کند که سرمایه داری باید به عنوان یک موجودیت سیاسی و همچنین اقتصادی درک شود. این کتاب جان تازه‌ای به بورس می‌دهد و رویکرد اقتصادی بیش از حد رابرت برنر را که طی ده سال گذشته حمایت فزاینده‌ای را به دست آورده است، به چالش می‌کشد. کتاب زایش سرمایه داری نتیجه می گیرد که آینده ی سرمایه داری بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر است.
بینش های جدید در این کتاب خواندن آن را برای دانشجویان متعهد و دانش پژوهان اقتصاد سیاسی و تاریخ ضروری می کند.
با کتاب حاضر، که سومین اثر در زمینه بحث گذار از فئودالیسم به سرمایه داری است، این مجموعه به پایان می رسد. هنری هلر در این کتاب، به تمامی بحث های گذشته و نظریه پردازهای اصلی آن اشاره می کند و از منظری دیگر به نقد و بررسی دستاوردهای آنها می پردازد. در واقع، این کتاب تکمله ای است شایسته برای نتیجه گیری از بحثی که هفتاد سال میان نظریه پردازان مارکسیست و غیر مارکسیست جریان داشته است. این بحث به هیچ وجه از جنس مجادلات آکادمیک فارغ از مشکلات و مسائل دنیای امروز نیست، بلکه دقیقا پرسشی، که راهنمای آن است، همان معضلی است که انسان امروزی با آن دست و پنجه نرم می کند: جامعه انسانی به کدام سو در حرکت است: تداوم آبدی سرمایه داری، با فراز و نشیب های موقتی با رکودی پایان ناپذیر و سقوط به قهقراء یا نه، گذار سرنوشت ساز به سوسیالیسم؟

مشخصات عمومی

شابک: 9786004052085
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: اقتصاد
موضوع فرعی: آمار
نوبت چاپ: 2
وزن: 353 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1402
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 410

پیشنهاد ما

هل اول

ناشر: انتشارات نی


2٬600٬000 ریال

بیت کوین

ناشر: انتشارات راه طلایی


2٬850٬000 ریال