ماهی درونی شما

ماهی درونی شما

ناشر: انتشارات معین

نویسنده: نیل شوبین

مترجم: محمدرضا توکلی صابری

شابک: 9789641652557

770٬000 ریال

کالا در حال حاضر موجود نمی باشد

درباره این کتاب

چرا ما به همین شکلى که هستیم وجود داریم؟ دست انسان چه چیزى را با بال یک مگس به اشتراک دارد؟ آیا پستانها، غده هاى عرق، و فلس به نوعى با هم ارتباط دارند؟ براى بهتر فهمیدن ساختار داخلى بدنمان و ردیابى منشاء بسیارى از بیمارى هاى شایع امروزی مى باید به منابعى پیش بینى نشده روى آوریم، یعنى کرمها، مگس، و حتى ماهى ها.
نیل شوبین، دیرین شناس و استاد کالبدشناسى که تیکتالیک را کشف کرد-«حلقه مفقوده» اى که عنوان اصلى خبرهاى جهان در آوریل سال ٢٠٠6 بود- داستان تکامل را با ردیابى اندامهاى بدن انسان در میلیونها سال پیش از این باز مى گوید. مدتهاى زیادى پیش از آنکه اولین موجودات بر زمین پا بگذارند. شوبین با بررسى فسیلها و دى. ان. ای آنها به ما نشان مى دهد که دستهاى ما واقعا شبیه باله ماهیان است، سر ما مانند ماهیان بى آرواره اى است که سالهاى زیادى است منقرض شده اند، و بخشهاى عمده اى از ژنگان ما و کارکردشان شبیه کرمها و باکترى ها است.
نیل شوبین باعث مى شود که خود و جهانمان را در پرتو کاملا جدیدى ببینیم. ماهى درونى شما نوشته دانشورزانه اى است در بهترین حالت آن- روشنگر، قابل فهم، و با اشتیاقى فراوان گفته مى شود.

مشخصات عمومی

شابک: 9789641652557
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: سلامت
موضوع فرعی: آناتومی
نوبت چاپ: 2
وزن: 338 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1400
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 288

پیشنهاد ما

تکامل زیست شناسی مولکولی

ناشر: انتشارات پیله


2٬352٬000 ریال

جامعه شناسی بدن

ناشر: انتشارات ثالث


1٬500٬000 ریال