شورانگیزترین عشق نامه های جهان

شورانگیزترین عشق نامه های جهان

ناشر: انتشارات پارسه

نویسنده: ام.لینکلن شوستر

مترجم: جلیل جعفری

شابک: 9786002535788

2٬500٬000 ریال

درباره این کتاب

نامه‌های خصوصی مشاهیر، جذاب و خواندنی‌اند چون وجوهی از زندگی و افکار و احساسات آن‌ها را بدون پرده‌پوشی یا با پرده‌پوشیِ کمی به ما می‌نمایانند و کنجکاوی ما را برای دانستن اینکه در خلوت در سر آن‌ها چه می‌گذشته و زندگی عاطفی‌ و احساسات عاشقانه‌شان به چه شکل بوده و نظر واقعی‌شان دربارۀ موضوعات و آدم‌های مختلف چه بوده است ارضا می‌کنند. نامه‌های گردآمده در کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» نیز همین خصلت را دارند. از خلال این نامه‌ها به خلوت مشاهیر سرک می‌کشیم و ذهنیت و احساسات و عواطف بدون روتوش آن‌ها را می‌خوانیم.
کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» نامه‌های عاشقانۀ بسیاری از مشاهیر جهان از ساحت‌های گوناگون را دربرمی‌گیرد. در این کتاب هم نامه‌های عاشقانۀ موسیقیدانان و هنرمندان و نویسندگان و دانشمندان و شاعران بزرگ و مشهور را می‌خوانید و هم نامه‌های عاشقانۀ سیاستمداران و فلاسفۀ برجسته را.
در کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان»، علاوه بر نامه‌های عاشقانۀ افراد مشهور، توضیحاتی دربارۀ این نامه‌ها و ماجراهای عاشقانۀ نویسندگان آن‌ها و سرگذشت عشقشان هم آمده است و این توضیحات، پس‌زمینه‌ای روشنگر از نامه‌های منتشرشده در این کتاب به دست می‌دهند.
کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» بیانگر وجوهی از زندگی عشقی و عاطفی مشاهیر جهان است و نگاه آن‌ها به عشق و نوع مواجهه‌شان با آن را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که مشاهیری که آثارشان را می‌شناسیم و دوست داریم و نیز آن‌ها که نامشان را به‌عنوان شخصیت‌های تاریخ‌ساز شنیده‌ایم و از نقشی که در تاریخ ایفا کرده‌اند بیش‌وکم آگاهیم، چگونه عاشقانی بوده‌اند و احساسات عاشقانۀ خود را چگونه بیان می‌کرده‌اند و عشق را چگونه درک و تجربه کرده‌اند و راجع به آن چه می‌اندیشیده‌اند.
کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» سفری به خلوتگاه‌های تاریخ گذشته است و سِیری در عوالم عاشقانۀ شخصیت‌های بزرگ و برجستۀ تاریخ.
گفتنی‌ست که قدیمی‌ترین نامه‌های عاشقانۀ کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» مربوط به قرون وسطی هستند. این نامه‌ها منسوب به پیتر آبلار، از چهره‌های برجستۀ قرون وسطی، و معشوقه‌اش هلوئیز هستند و گویا بین این دو عاشق و معشوق ردوبدل شده‌اند.
در کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» پابه‌پای عشاق مشهور تاریخ، از اعصار قدیم تا اوایل قرن بیستم، پیش می‌آییم و از خلال نامه‌های عاشقانۀ این کتاب شمه‌ای از تغییر و تحولِ طرز تلقی از عشق و فرهنگ عشق و عشق‌ورزی در طول تاریخ را نیز درمی‌یابیم و می‌بینیم که مفهوم عشق و احساسات عاشقانه چگونه در گذر زمان و در زمینۀ تحولات تاریخی و فرهنگی و اجتماعی دگرگون شده‌اند.
کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» از پیش‌گفتاری با عنوان «در ستایش نامه‌نگاری»، شامل نقل قول‌هایی از افراد مشهور دربارۀ نامه‌نگاری، و هجده بخش تشکیل شده است.
بخش‌های هجده‌گانۀ کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» عبارتند از: «عشق‌نامه‌های هلوئیز و آبلار»، «عشق‌نامه‌های هِنری هشتم و آن بولین»، «نامۀ نینون دو لونکلو به مارکی دو سوینی»، «نامۀ مادام دو باری به خواستگارش»، «نامۀ ولتر به مادموازل دونوایه»، «عاشقانه‌ها و عشق‌نامه‌های ناپلئون بناپارت»، «عشق‌نامه‌های لودویگ فون بتهوون به معشوقۀ جاودانی»، «نامۀ مایکل فارادی به سارا بارنارد»، «عشق‌نامه‌های پرسی بیش شلی و ماری وُلستون‌کرفت گادوین»، «نامۀ جان کیتس به فانی براون»، «نامۀ لرد بایرون به کنتس گوچالی»، «نامۀ ویکتور هوگو به اَدل فوشه»، «عشق‌نامه‌های رابرت براونینگ و الیزابت بارت»، «نامۀ سارا برنارد به ویکتورین ساردو»، «عشق‌نامه‌های پیوتر ایلیچ چایکوفسکی»، «نامه‌نگاری‌های گی دو موپاسان و ماری باشکرتسف»، «نامۀ پیر کوری به ماری اسکلودوفسکا» و «عشق‌نامه‌های جورج برنارد شاو و الن تری».
آن‌چه می‌خوانید بخشی از یکی از نامه‌های پیتر آبلار به معشوقه‌اش، هلوئیز، یعنی بخشی از یکی از قدیمی‌ترین نامه‌های عاشقانۀ کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان»، است: «نه عزت و افتخار بی‌ثمر و نه مال و منال پردردسر مرا وسوسه نمی‌توانند کرد. لیک افسون‌های تو؛ آن زیبایی و آن حال و هوا که اینک در این لحظه در برابر دیدگانم هستند منجر به سقوط من شده‌اند. نگاه‌هایت، چشم‌هایت، حرف‌هایت و دلِ خون شده‌ات آغاز گناهکاری من بود و به‌رغم جاه‌طلبی و افتخار، که حکم ادوات و استحکامات را دارند، دیری نگذشت که عشق بر مسند قدرت تکیه زد.»

مشخصات عمومی

شابک: 9786002535788
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: داستان نویسی
موضوع فرعی: زندگینامه و خاطرات
نوبت چاپ: 1
وزن: 318 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1402
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: رقعی
نوع جلد: گالینگور
تعداد صفحه: 192

پیشنهاد ما

ابوسلیمان دارانی عارفی از شام

ناشر: انتشارات نامک


500٬000 ریال

وقایع ایل قشقایی

ناشر: انتشارات نامک


2٬200٬000 ریال

سازندگان جهان ایرانی اسلامی 12 : امیر خسرو دهلوی

ناشر: انتشارات نامک


275٬000 ریال

سازندگان جهان ایرانی اسلامی 6: غزالی

ناشر: انتشارات نامک


550٬000 ریال

لحظاتی با استیو جابز

ناشر: کتابرانه


40٬000 ریال

از پست و بلند قشقایی : خاطرات مختارخان گرگین پور

ناشر: انتشارات نامک


3٬300٬000 ریال

چراغ ها را ببین، عشق من

ناشر: انتشارات پارسه


1٬100٬000 ریال

ایلان ماسک

ناشر: انتشارات نوین


4٬500٬000 ریال

زندگی مولانا

ناشر: انتشارات ماه مهر


1٬950٬000 ریال

سازندگان جهان ایرانی اسلامی 11: شیخ مفید

ناشر: انتشارات نامک


225٬000 ریال

من چگونه اروین یالوم شدم

ناشر: انتشارات پارسه


3٬950٬000 ریال

درمحضر شوپنهاور

ناشر: انتشارات پارسه


1٬000٬000 ریال

من و آزادی

ناشر: انتشارات نامک


1٬250٬000 ریال

زنان بدون مرز

ناشر: انتشارات پارسه


3٬750٬000 ریال

ایمانوئل کانت

ناشر: انتشارات پارسه


1٬350٬000 ریال

ولتر عاشق

ناشر: انتشارات پارسه


2٬500٬000 ریال

نوری که در خود داریم

ناشر: انتشارات پارسه


2٬500٬000 ریال

بزرگان اندیشه وهنر 13: گونترگراس

ناشر: انتشارات پارسه


850٬000 ریال

دختر هلندی

ناشر: انتشارات پارسه


2٬500٬000 ریال

زندگی فراموش شده میلو اماریچ اینشتین

ناشر: انتشارات پارسه


2٬500٬000 ریال

سفری دور و دراز در ایران بزرگ

ناشر: انتشارات نامک


2٬400٬000 ریال

پدرم برتراند راسل

ناشر: انتشارات پارسه


2٬800٬000 ریال

بزرگان اندیشه و هنر 14 فردریش نیچه

ناشر: انتشارات پارسه


850٬000 ریال

میشل شدن

ناشر: انتشارات پارسه


3٬450٬000 ریال