الهه انقلابی

الهه انقلابی

ناشر: انتشارات پارسه

نویسنده: مل ولز

مترجم: عسل عباسیان

شابک: 9786002539168

2٬550٬000 ریال

درباره این کتاب

مل ولز در ابتدای کتاب «الهۀ انقلابی» شرح می‌دهد که خودش چقدر با پرخوری درگیر بوده و چه مصیبتها به‌خاطر آن کشیده است. او، ضمن نقل زندگی حرفه‌ای خود که لازمۀ موفقیت در آن تناسب اندام بوده است، تعریف می‌کند که چگونه مرگ پدرش براثر سرطان او را به‌طور جدی به فکر انداخته که با پرخوری و بدخوری مبارزه و روش مبارزه‌اش را ترویج کند. ماجرا، چنانکه نویسنده خود در کتاب «الهۀ انقلابی» شرح می‌دهد، این بوده که در ماههای آخر زندگی پدرش او به فرمولی برای پیشگیری از سرطان و هر بیماری دیگری دست می‌یابد؛ فرمولی که با غذا و چگونه و چه خوردن ارتباطی مستقیم داشته است و مبتنی بر گیاهخواری بوده است. این فرمول البته پدرِ نویسنده را، که او هم مبتلا به بدخوری و ناپرهیزی در غذا خوردن بوده، از مرگ نجات نمی‌دهد چون زمانی کشف می‌شود که دیگر فرصتی برای نجات پدر نمانده بوده است اما نویسنده بعد از مرگ پدرش تصمیم می‌گیرد دکتر تغذیه بشود.
اما آیا به‌راستی کشف فرمول تعذیه‌ای جدید باعث می‌شود مل ولز از بحران پرخوری و اعتیادش به غذا نجات پیدا کند و زندگی برایش شیرین شود؟ نباید در قضاوت عجله کرد چون ولز در ادامۀ کتاب «الهۀ انقلابی» به ما می‌گوید که چنین نشده است. او، طبق فرمولی که کشف کرده بوده، گیاهخواری پیشه می‌کند اما پس از چندی می‌بیند که گیاهخواری هم از اعتیاد به غذا نجاتش نداده است چون حالا زیاده‌خواری را در گیاهخواری هم ادامه می‌دهد. درگیری ولز با وزنش و با غذا ادامه می‌یابد تا اینکه او بارِ دیگر به فکر می‌افتد مشکلش را حل کند و این‌بار فرمولی آشتی‌جویانه‌تر را کشف می‌کند. او درمی‌یابد که می‌توان پروژۀ مقابله با بدخوری را با سخت‌گیری کمتری پیش بُرد و به آن به‌مثابۀ یک امر مفرح و نشاط‌انگیز برخورد کرد. ولز به الگوهایی کمتر سخت‌گیرانه اما کارآمد برای پرهیز از بدخوری و دست‌یابی به رابطه‌ای دوستانه با بدن خود و نیز با غذا دست می‌یابد؛ الگوهایی که در کتاب «الهۀ انقلابی» آن‌ها را به زنانی که مشکلاتی مشابهِ مشکلات پیشین او با غذا و با بدن خود دارند معرفی کرده است.
کتاب «الهۀ انقلابی» کتابی است که به زنان یاد می‌دهد چگونه، بدون سخت‌گیری با بدن خود و سخت‌گیری به‌خرج دادن در مورد تغذیه، عاشق بدن‌شان و نیز عاشق غذا شوند بی‌آنکه غذا به آن‌ها آسیبی بزند و آن‌ها را به بدخوری و دشمنی با بدن‌شان و دشمنی با خوردن بکشاند.
کتاب «الهۀ انقلابی» نقدی است بر فرهنگ رایج رژیم غذایی و فاصله‌گرفتن زنان از بدن خود. نویسنده در این کتاب بر آن است تا روشی جذاب‌تر از فرهنگ سخت‌گیرانه و ترسناک رژیم غذایی را برای رسیدن به یک زندگی سالم غذایی و دست‌یابی به بدنی سالم و متناسب به‌دست دهد؛ روشی که به‌اعتقاد نویسنده زنان را عاشق بدن‌شان می‌کند و الگویی جذاب را برای مبارزه با بدخوری به آن‌ها ارائه می‌دهد.
در کتاب «الهۀ انقلابی» به وجه روانشناختیِ خوردن توجه شده است و به احساساتی که با غذا خوردن آمیخته می‌شوند. در این کتاب از نوع رابطه با غذا و بدن و تأثیر آن بر نتیجۀ تلاش برای مقابله با پرخوری و چاقی سخن رفته است و از اینکه طرز رفتار با غذا و بدن و نوع رویکرد به غذا خوردن چقدر در نتیجۀ خوردن و نخوردن و نوع رابطه با بدنِ خود مؤثر است. کتاب «الهۀ انقلابی» کتابی دربارۀ روان‌شناسی خوردن و فلسفۀ خوردن و ارتباط آن با طرز تلقی از بدن خود و نوع مواجهه و رابطه با بدن خود است.
کتاب «الهۀ انقلابی» از هفت بخش تشکیل شده است.
بخش‌های هفت‌گانۀ کتاب «الهۀ انقلابی» عبارتند از: «داستان من»، «رژیم غذایی عالی»، «آزاده باش»، «تا می‌توانید بخورید»، «دودلی‌ها را ساکت کنید»، «راه آزادی خود را کشف کنید» و «زنده‌باد الهه».
در بخشی از کتاب «الهۀ انقلابی» می‌خوانید: «هنگامی که پیام‌های موجود پشت عادات غذایی اشتباه و خوردن‌های احساسی و افزایش وزن را کشف می‌کنید، فرصت‌های شما به بی‌نهایت سوق پیدا می‌کنند. اضافه‌وزن‌تان را کاهش می‌دهید – آزادید به آن زندگی که در سر می‌پروراندید بال‌وپر دهید – یک زندگی هدفمند، جذاب و رؤیایی. از همه مهم‌تر آنکه شما این کارها را با بدنی انجام می‌دهید که عاشق زندگی کردن در کالبد آن هستید، یعنی جسم خودِ خودِ خودتان.»
کتاب «الهۀ انقلابی» با ترجمۀ عسل عباسیان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

مشخصات عمومی

شابک: 9786002539168
دسته بندی: عمومی
موضوع اصلی: سلامت
موضوع فرعی: عمومی
نوبت چاپ: 1
وزن: 262 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1402
نگارش: تألیف
زبان: فارسی
قطع: پالتوئی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 320

پیشنهاد ما

مانایی: علم و هنر بلند زیستن

ناشر: انتشارات نوین


3٬500٬000 ریال

چرا پیر می شویم

ناشر: انتشارات نوین


2٬700٬000 ریال

7/5 درس درباره مغز

ناشر: انتشارات پارسه


1٬550٬000 ریال

علم زندگی

ناشر: انتشارات بهجت


4٬500٬000 ریال

لبخندها

ناشر: انتشارات اطراف


2٬770٬000 ریال

مراقبت از بدن دختران در دوره بلوغ

ناشر: انتشارات صابرین


1٬500٬000 ریال

دستان شفابخش

ناشر: انتشارات‏ نسل‏ نواندیش


3٬099٬000 ریال

درمان سرطان با پلاسما سرد

ناشر: انتشارات بهجت


2٬200٬000 ریال

وابستگی متقابل 2

ناشر: انتشارات درسا


2٬800٬000 ریال

تمرین های عملی یوگا

ناشر: انتشارات بهجت


3٬000٬000 ریال

عسل: طلای مایع

ناشر: انتشارات فارابی


850٬000 ریال

کاهش وزن با تنفس

ناشر: لیوسا


600٬000 ریال

پاکسازی ضایعات گذشته

ناشر: لیوسا


1٬900٬000 ریال

خام گیاه خواری

ناشر: انتشارات ثالث


880٬000 ریال

زندگی‏ سالم‏

ناشر: انتشارات هامون


1٬300٬000 ریال

تبار انسان

ناشر: انتشارات سبزان


990٬000 ریال

درمان های ساده: برای بیماری های سخت

ناشر: انتشارات فارابی


1٬000٬000 ریال

جور دیگر باید دید

ناشر: انتشارات بهجت


450٬000 ریال

درمان های طبیعی که آن ها نمی خواهند شما بدانید

ناشر: انتشارات‏ نسل‏ نواندیش


3٬999٬000 ریال

تغذیه دوره بارداری

ناشر: انتشارات صابرین


1٬500٬000 ریال

دوازده پرسش از گیاه خواران اخلاقی

ناشر: انتشارات کرگدن


2٬500٬000 ریال

درمان با غنچه های باخ

ناشر: انتشارات بهجت


400٬000 ریال

فرهنگ گیاهان دارویی

ناشر: انتشارات فارابی


4٬000٬000 ریال

قدرت تنفس

ناشر: انتشارات هورمزد


380٬000 ریال